BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 18, 2009

Sekadar Luahan Hati...

Salam. dah lama agaknya x menulis ni...
dah la sblum ni trkena gastrik,
tambah lak tension psl keja betangguh.

tp apapun,
kini hati dah tenang sbb dah kena basuh
ngan ustz Usman Affan.

thanks MPP, BERKAT ngan TM krn menjayakn MPI thn ni.

dlm bual2 ni,
terdetik idea nak berpuisi skit.
sekadar luahan hati...


AKU SEORANG PEKERJA
aku seorang pekerja
x kenal penat lelah
x kenal putus asa
yang ada
cuma ketakwaan padaMu

aku seorang hamba
dan Kau tuan ku
kepada Engkau aku
menyembah
kepada Engkau aku
memohon pertolongan

aku seorang pencinta
dan Kau kekasihku
ketika aku sedih
Kau menghiburkan ku
dengan kata2 Mu

"MAKA SESUNGGUHNYA BERSAMA KESUSAHAN ITU
ADANYA KESENANGAN.
SESUNGGUHNYA BERSAMA KESUSAHAN ITU
ADANYA KESENANGAN."

aku seorang pekerja
dan aku akan terus bekerja
kerana aku tahu
gajiku di akhirat
adalah janjiMu
yang benar.



sedap x?
sori ana x pandai berpuisi
sekadar luahan hati...

4 comments:

Anonymous said...

andai luahan hati itu didasari ikhlas, inshaAllah ia bakal menyentuh hati-hati yang membacanya.

teruskan perjuangan pena demi deen ini. tetapkanlah hati pada jalan ini selalu yep akhi. =)

insan pencinta ilmu said...

to al-ikhsan,
insyaallah perjuangan ini akan diteruskan.
dan perjuangan ini bkn perjuangan seorg diri
ini perjuangan bersama.

"a person can hold the world in one hand
if the other hand is held by other people"

Amin Rukaini Mustafa said...

Wah, berpuisi, baru sebetnar tadi ana belajar pasal puisi dalam kelas, hehe.. puisi pentas meluahkan perasaan, meluahkan idea!


semoga meneruskan perjuangan!! Ayuh, terus berusaha, ikhtiar, sabar dan reda..

insan pencinta ilmu said...

to Amin Rox,
syukran.

puisi pun satu media dakwah
x caye?
baca puisi ke makam bonda
karya usman awang

best...